НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ПРОЄКТІВ ТА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ |
|
ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
|
Автор програми: |
Флегантова Анна Леонідівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки та міжнародних економічних відносин Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Програма зорієнтована на розгляд таких питань як: первинна статистична обробка даних у міжнародній бізнес-статистиці, кореляційний метод у статистиці та його застосування для аналізу міжнародного бізнесу, регресійний аналіз та моделювання бізнес-процесів, дисперсійний аналіз у практиці міжнародної бізнес-статистики, кластерний аналіз в міжнародній бізнес-статистиці.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Первинна статистична обробка даних у міжнародній бізнес-статистиці.
Поняття надійності і точності в статистиці. Точкові оцінки статистичних показників. Упорядкування статистичних даних. Побудова статистичного розподілу. Полігон розподілу. Гістограма розподілу. Вибіркове середнє. Середньоквадратичне відхилення. Мода. Медіана. Інтервальні оцінки статистичних показників. Надійний інтервал для середнього значення. Надійний інтервал для середньоквадратичного відхилення. Поняття про статистичні гіпотези. Поняття про статистичні критерії. Поняття про статистичні похибки першого і другого роду. Критерій Стьюдента, критерій Фішера, критерій Пірсона та їх застосування. Алгоритм перевірки статистичних гіпотез. Точкові оцінки статистичних показників компанії: обсягів експорту продукції та послуг компанії, чисельності та складу персоналу компанії, показників асортименту та якості продукції або послуг, доходності компанії, рентабельності компанії. Точкові оцінки статистичних показників галузі: кількості компаній у галузі, кількості споживачів товарів або послуг галузі, сукупного доходу галузі, структури зайнятого населення. Статистичні показники національних економік: структури населення, загальноекономічні показники.
Модуль 2. Кореляційний метод у статистиці та його застосування для аналізу міжнародного бізнесу.
Поняття про кореляційний аналіз, його мета. Показники кореляційного аналізу. Коефіцієнт кореляції, перевірка значущості. Алгоритм кореляційного аналізу. Кореляційний зв'язок між основними показниками діяльності: а) компанії, б) галузі, в) країни. Застосування кореляційного аналізу для оцінки діяльності компанії. Залежність сукупного обсягу реалізації продукції та послуг компанії від країни збуту, сезону, товарного представництва тощо. Кореляційний аналіз доходності компанії. Кореляційний аналіз прибутку компанії. Прийняття управлінських рішень на основі результатів кореляційного аналізу доходів та прибутку компанії.
Модуль 3. Регресійний аналіз та моделювання бізнес-процесів.
Мета регресійного аналізу. Вибір рівняння регресії. Процедура регресійного аналізу. Перевірка значущості коефіцієнтів регресії. Алгоритм регресійного аналізу. Виявлення найбільш значущих факторів, що впливають на масштаби виробництва товарів та послуг та доходність бізнесу. Вплив кількості та структури персоналу компанії на обсяги і витрати виробництва товарів та послуг. Вплив обсягу експорту товарів та послуг компанії на доходність. Вплив собівартості продукції компанії на прибутковість компанії. Прийняття управлінських рішень на основі результатів регресійного аналізу. Виявлення факторів, що позитивно та негативно впливають на стан економіки країни та галузі.
Модуль 4. Дисперсійний аналіз у практиці міжнародної бізнес-статистики.
Мета дисперсійного аналізу. Ідея дисперсійного аналізу. Процедура дисперсійного аналізу. Алгоритм дисперсійного аналізу. Застосування дисперсійного аналізу при виборі партнерів у бізнесі, країн і ринків збуту. Дисперсійний аналіз при виборі цільової аудиторії для товару або послуги. Прийняття управлінських бізнес-рішень на основі результатів дисперсійного аналізу.
Модуль 5. Кластерний аналіз в міжнародній бізнес-статистиці.
Мета кластерного аналізу. Показники кластерного аналізу. Процедура кластерного аналізу. Алгоритм кластерного аналізу. Кластерний аналіз при виборі ринку збуту товарів або послуг. Поділ видів діяльності компанії за фактором прибутковості. Прийняття управлінських рішень з приводу підвищення прибутковості компанії на основі результатів кластерного аналізу.
Детальніше...
Тривалість підвищення кваліфікації – 150 (180) годин, 5 (6) кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 5 тижнів (6 тижнів).
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня), дистанційна.
Автор програми: |
Артеменко Анна Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки та міжнародних економічних відносин Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» |
Метою програми є формування системи теоретичних знань, вмінь та практичних навичок стосовно методів та механізмів реалізації міжнародних бізнес-проектів.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Сутність міжнародних бізнес-проектів. Міжнародні бізнес-проекти у контексті організаційної стратегії та культури компанії.
Бізнес-проект як категорія. Основи проектного управління. Основні стейкхолдери бізнес-проектів. Ключові відмінності між «стандартними» та міжнародними бізнес-проектами. Детермінанти успіху міжнародних бізнес-проектів. Стратегія. Стратегічне управління. Взаємозв’язок між стратегічним управлінням та бізнес-проектами. Портфель бізнес-проектів (project portfolio) та техніки управління ним. Проектний офіс. Організаційна культура та її вплив на успішне виконання бізнес-проектів. Модель управління бізнесу шляхом безперервної реалізації проектів (management by projects).
Модуль 2. Розробка міжнародних бізнес-проектів. Управління ризиками та факторами невизначеності в міжнародних бізнес-проектах
Підготовчий етап розробки бізнес-проектів: формулювання цілей (input), результатів (output), підбір механізмів контролю (controls) та технік (techniques) виконання проекту. Проектна пропозиція (project proposal). Визначення масштабів міжнародного бізнес-проекту та його етапів. Структура розподілення робіт проекту (work breakdown structure). Визначення стейкхолдерів міжнародних бізнес-проектів та взаємодія з ними. Особливості міжкультурної взаємодії при розробці бізнес-проектів. Поняття ризику. Процес управління ризиками. Методики визначення ризиків. Аналіз ризиків. Уникнення ризиків (risk avoidance). Зменшення ризиків (risk mitigation). Прийняття ризиків (risk acceptance). Передача ризиків (risk transfer). Відслідковування ризиків та контроль за ними. Корупція як специфічний вид ризику в міжнародних бізнес-проектах. Управління факторами невизначеності.
Модуль 3. Планування міжнародних бізнес-проектів: часовий, фінансовий та якісний аспект. Організаційна структура міжнародних бізнес-проектів
Планування та його сутність. Вплив культури на планування. Розробка графіків виконання проекту. Інструменти та техніки планування. Оцінка тривалості етапів бізнес-проектів. Графік Гантта (Gantt chart) як дієвий інструмент планування етапів виконання проекту. Фактори, що впливають на тривалість етапів міжнародних бізнес-проектів. Якісні аспекти планування бізнес-проектів: кваліфіковані кадри, мобільність виконавців проекту та їх географічна віддаленість/наближеність. Управління якістю як форма проектного планування. Особливості планування витрат в міжнародних бізнес-проектах, їх види. Функціональна структура. Проектно-орієнтована структура (“projectized” organization). Матрична структура. Віртуальні структури. Критерії вибору організаційної структури міжнародних проектів. Вплив культури на організаційну структуру бізнес-проектів. Внутрішня координація міжнародних бізнес-проектів. Зовнішня координація міжнародних бізнес-проектів. Організаційна структура і відповідальність.
Модуль 4. Виконання, контроль та управління міжнародними бізнес-проектами
Основні завдання та цілі при виконанні міжнародних бізнес-проектів. Вплив культури на моніторинг та контроль етапів виконання проекту. Інструменти і методи моніторингу міжнародних бізнес-проектів: ключові показники ефективності (Key Performance Indicators), збір та аналіз даних, звітування. Інструменти і методи контролю міжнародних бізнес-проектів: концепція «світлофора» (traffic light approach), поетапний аналіз, аналіз освоєного обсягу (earned value analysis), збалансована система показників (balanced scorecard). Проектне управління у міжнародному бізнес-середовищі. Компетенції міжнародного проектного менеджера: а) знання і навички: організаційні, технічні, міжкультурні, комунікаційні; б) особистісні характеристики: здатність адаптуватися, емпатія, ентузіазм, відважність, ініціативність та інноваційність, неупередженість, терпіння та наполегливість. Основні ролі і завдання менеджера міжнародного бізнес-проекту: підбір виконавців проекту, своєчасне залучення основних стейкхолдерів, проведення сесій з тім-білдінгу (team-building), постійне уточнення місії і масштабів проекту, забезпечення роботи ефективних каналів комунікації між виконавцями проекту. Специфіка створення міжнародної проектної команди.
Модуль 5. Специфіка комунікації та співробітництво в міжнародних бізнес-проектах
Комунікація. Мова і комунікація. Вплив мовного бар’єру на швидкість та результативність виконання проекту. Технічна мова міжнародного проекту. Культурні відмінності у стилях спілкування. Види стилів спілкування: прямий і непрямий (direct / indirect); деталізований і лаконічний (elaborate / succinct); особистісний і контекстуальний (personal / contextual). Переговори як особливий вид комунікації. Вибір способів комунікації. Використання комунікаційних технологій: розмови по телефону; відео- чи аудіоконференція; електронне листування, веб-трансляція, спільна база даних. Управління комунікаційними процесами. Встановлення довіри між виконавцями проекту. Основні правила співробітництва в міжнародних бізнес-проектах. Управління конфліктами та основні причини їх виникнення у міжнародних проектних командах. Різнорідність міжнародних проектів та її вплив на взаємодію між його виконавцями. Елементи ефективного співробітництва.
За результатами проходження курсу слухач повинен знати:
За результатами проходження курсу слухач повинен вміти:
Детальніше...
Тривалість підвищення кваліфікації – 150 (180) годин, 5 (6) кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 5 тижнів (6 тижнів).
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня), дистанційна.
Автор програми: |
Артеменко Ірина Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки та міжнародних економічних відносин Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Метою програми є формування системи теоретичних знань, вмінь та практичних навичок стосовно форм, методів та механізмів реалізації міжнародних економічних відносин.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Основи міжнародних економічних відносин, їх динаміка, тенденції та глобальні проблеми людства.
Сутність міжнародних економічних відносин. Еволюція міжнародних економічних відносин. Форми та рівні реалізації міжнародних економічних відносин. Сучасні тенденції розвитку міжнародних економічних відносин. Сучасні особливості лібералізації міжнародних економічних відносин.
Модуль 2. Основні суб’єкти міжнародних економічних відносин.
Систематизація країн світу за: регіональною ознакою, організаційною ознакою та рівнем соціально-економічного розвитку. Економічно розвинені країни світу. Країни з перехідною економікою. Механізми взаємодії національних економік країн світу. Масштаби, структура та співвідношення форм міжнародних економічних відносин. Особливості сучасних міжнародних відносин, зумовлені специфікою національних економічних моделей країн світу. Економічна модель України.
Модуль 3. Ресурсний потенціал розвитку світової економічної системи.
Людський потенціал як визначальний ресурс сучасного світового розвитку. Підприємництво як економічний ресурс. Умови для підприємництва у країнах та регіонах світу. Підприємництво в умовах глобалізації. Ресурси знань. Інновації. Наукові ресурси. Інформаційні ресурси. Соціальна політика ресурсовикористання. Моделі соціальної політики ресурсовикористання.
Модуль 4. Міжнародна торгівля як основна форма міжнародних економічних відносин.
Міжнародна торгівля в системі міжнародних економічних відносин. Сутність та визначення міжнародної торгівлі. Сучасна система регулювання міжнародної торгівлі: сутність та рівні. Регіональні інститути з регулювання міжнародної торгівлі. Світова організація торгівлі.
Модуль 5. Форми міжнародних економічних відносин та їх регулювання.
Міграція робочої сили. Види міжнародної міграції. Міжнародне науково-технологічне співробітництво як форма міжнародних економічних відносин. Міжнародні валютні відносини як форма міжнародних економічних відносин. Валютні відносини і валютна система. Міжнародний інвестиційний ринок та його структура. Сутність та структура платіжного балансу.
За результатами проходження курсу слухач повинен знати:
За результатами проходження курсу слухач повинен вміти:
Детальніше...
Тривалість підвищення кваліфікації – 150 (180) годин, 5 (6) кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 5 тижнів (6 тижнів).
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня), дистанційна.
Автор програми: |
Пахомова Інна Володимирівна, кандидат технічних наук, директор навчально-наукового інституту проєктів та інновацій Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Метою даного курсу є засвоєння теоретичних знань та формування професійних компетентностей щодо застосування інструментів планування проектної діяльності та розуміння ключових процесів проектного менеджменту.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Особливості проектно-грантової діяльності.
Характеристика проектної діяльності. Основні поняття в проектно-грантовій діяльності. Проектна і програмна діяльність. Потреба у проектній діяльності. Визначення і сутність проекту. Типові ознаки проекту. Класифікація проектів за сукупністю критеріїв. Цілі і результат проекту. Етапи проектної діяльності. Життєвий цикл проекту. Принципи планування проектної діяльності. Зв'язок проектів з інтересами донорів і політикою регіонального розвитку в Україні. Взаємозв’язок між публічною політикою, стратегічним плануванням та управліннями проекту. Партнерство в проектній діяльності.
Модуль 2. Ініціація і планування проекту.
Генерація та оцінка проектних ідей. Джерела ідей. Методи генерації ідей: брейнштормінг, брейнрайтинг. Методи експертних оцінок проектів. Аналіз проблем і постановка цілей. Методи аналізу проблем та встановлення причинно-наслідкових зав’язків («дерево проблем») Аналіз внутрішнього з зовнішнього середовища (SWOT-аналіз, PEST-аналіз).Планування змісту проекту. Побудова моделі проекту. Цільові групи і стейкхолдери проекту. Матриця впливу. Правило PERSONAs. Мета і цілі проекту. «Дерево цілей». Оцінка формулювання мети за SMART- технологією. Визначення завдань проекту. Визначення результатів проекту. Оцінка результативності проекту. Модель проекту. Логіко-структурна матриця проекту. Ієрархічна структура робіт. Побудова календарного плану реалізації проекту. Діаграма Ганата. Планування ресурсів і витрат проекту. Оптимізація ресурсів. Розподіл ресурсів. Категорії ризиків, класифікація ризиків. Оцінювання «портфельних ризиків». Визначення загроз реалізації проекту. Управління ризиками. Шляхи мінімізації ризиків.
Модуль 3. Тема 3. Основи фандрайзингу.
Основні поняття фандрайзингу. Класифікація грантодавців. Інформаційні джерела для пошуків грантових конкурсів. Фактори, що впливають на вибір донора. Правила першого звернення до фонду. Додаткові можливості для фінансування проектів місцевого і регіонального розвитку (Державний фонд регіонального розвитку. Субвенції державного бюджету місцевим бюджетам ОТГ. Краудфандинг). Каталог донорів і фінансових організацій.
Модуль 4. Тема 4. Принципи грантайтингу.
Принципи написання грантових заявок. Вимоги до проектних заявок. Структура проектних заявок. Постановка проблеми, мета. Завдання. Методи й очікувані результати. Написання проектної заявки. Бюджет проекту. Визначення результатів. Поширення інформації про проект. Стійкість проекті. Виконавці проекту. Супровідні документи. Оцінка і експертиза проекту.
Модуль 5. Презентація, реалізації й завершення проекту.
Структура презентації проекту. Мистецтво презентації. Краш-тест проекту. Реалізації проекту. Труднощі, які виниають під час реалізації проекту. Управління проектом. Оперативне планування проекту. Формування команди проекту. Моніторинг і оцінка проекту. Методи та інструменти оцінки Змістовна і фінансова частини звіту. Поширення результатів проекту.
Детальніше...
Тривалість підвищення кваліфікації – 150 (180) годин, 5 (6) кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 5 тижнів (6 тижнів).
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня), дистанційна.
Автори програми: |
Карпенко Євгенія Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри бухгалтерського обліку і аудиту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»; |
Програма зорієнтована на розгляд таких питань як: сторони закупівельного процесу та основні поняття у сфері публічних закупівель; види публічних закупівель; відкриті торги та підготовка до участі; склад тендерної документації; захист прав постачальників та оскарження публічних закупівель.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Сторони закупівельного процесу та основні поняття у сфері публічних закупівель.
Публічні закупівлі як сфера діяльності, яка охоплює роботу багатьох структур та органів і знаходиться на перетині інтересів держави та бізнесу. Засади побудови та функціонування системи закупівель. Основні поняття у сфері публічних закупівель. Основні принципи здійснення закупівель. Основні нормативно-правові документи у сфері публічних закупівель. Уповноважений орган у сфері закупівель. Функції державної казначейської служби України, Державної аудиторської служби України та Рахункової палати України у сфері публічних закупівель. Функції Антимонопольного кабінету України у сфері публічних закупівель. .Етичні вимоги до організації закупівель.
Модуль 2. Види публічних закупівель.
Види закупівель за вартісним критерієм. Особливості здійснення закупівель без застосування електронної системи закупівель. Поняття та особливості функціонування E- каталогу. Особливості та порядок участу у спрощених закупівлях.
Модуль 3. Відкриті торги та підготовка до участі.
Процедура відкритих торгів як одна із найпоширеніших процедур публічних закупівель. Особливості проведення електронного аукціону та розкриття тендерних пропозицій. Інструменти пошуку закупівель для участі.
Модуль 4. Склад тендерної документації.
Тонкощі тендерної документації для замовників. Застосування кваліфікаційних критеріїв та документи, якими можна підтвердити відповідність їм. Особливості формування тендерної пропозиції. Підбір документів, що підтверджують відповідність іншим вимогам замовника. Уточнення положень тендерної документації. Комунікація із замовником на етапі уточнень.
Модуль 5. Захист прав постачальників та оскарження публічних закупівель.
Надмірні та дискримінаційні вимоги до замовників. Безпідставне відхилення пропозиції або необгрунтований вибір переможця. Контролюючі органи у сфері публічних закупівель та їх повноваження. Подання скарги в АМКУ. Громадський моніторинг публічних закупівель.
Модуль 6. Комерційні закупівлі.
Особливості комерційних електронних закупівель. Життєвий цикл комерційних електронних закупівель. Діджиталізація комерційних закупівель.
Детальніше...
Тривалість підвищення кваліфікації – 150 (180) годин, 5 (6) кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 5 тижнів (6 тижнів).
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня), дистанційна.
Автор програми: |
Пожар Артем Анатолійович, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки та міжнародних економічних відносин Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Метою програми є формування у слухачів компетентностей щодо ефективного проведення ділових переговорів будь-якої складності, прийняття рішення в непередбачуваних ситуаціях та адаптування до змін.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання: засвоєння основних принципів оцінювання професійного та психологічного характерів учасників переговорів; прийняття рішень, які задовольняють усіх учасників переговорів для створення позитивного іміджу учасників переговорного процесу.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Специфіка та особливості та етапи ведення переговорів.
Наукові визначення поняття «переговори». Види переговорів: політико-дипломатичні,торгові, вирішення соціальних конфліктів і протиріч. Особливості переговорів як специфічної форми ділового спілкування. Принципи ведення переговорів. Основні принципи ведення переговорів. Види питань у діловому спілкуванні. Тактичні прийоми ведення переговорів.
Модуль 2. Стратегія і тактика ведення переговорів.
Стратегічні підходи до ведення переговорів. Системний підхід в переговорах. Визначення поняття тактика. Способи впливу на партнера: визначення, складові.
Модуль 3. Аналіз характеру ділового партнера.
Правила успіху на переговорах. Основні правила культури та етики при переговорному процесі. Аналіз характеру ділового партнера. Позиція, компетентність, функції та положення ділового партнера. Чотири основних типи співрозмовників: дружній, гонщик, аналітик, універсальний. Особливості спілкування з кожним із них. Типи співрозмовників. Опис партнера, позиція по відношенню до кожного типа співрозмовника.
Модуль 4. Ведення і завершення переговорів.
Завдання початку переговорного процесу. Методи концентрації уваги партнера. Методи зняття напруженості. Мовні прийоми при веденні ділової бесіди. Мета та задачі заключної фази переговорів. Десять найбільш типових помилок при проведенні переговорів. Методи уникнення таких помилок. Підведення підсумків переговорів. Протокольні заходи.
Модуль 5. Особливості проведення переговорів міжнародного рівня.
Стратегії і технології міжнародних переговорів. Переговори на вищих рівнях: успіхи і невдачі. Формування особистісних відносин під час проведення міжнародних переговорів. Соціальні аспекти ведення переговорів. Перекладачі і бікультурні брокери та їх роль у переговорному процесі. Невербальне спілкування під час проведення переговорів і його декодування. Кроскультурна орієнтація учасників переговорів. Моделі поведінки учасників міжнародних переговорів та їх динаміка в процесі ведення переговорів.
У результаті вивчення курсу слухач повинен вміти:
Результати навчання полягають у формуванні у слухачів компетентностей щодо ведення ділових переговорів та прийняття рішення в непередбачуваних ситуаціях, адаптування до змін, а також прийняття рішень, які задовольняють усіх учасників переговорів.