|
ДОВГОСТРОКОВІ КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

«ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня), дистанційна.
Автор програми: |
Нестуля Світлана Іванівна, доктор педагогічних наук, професорка, директорка навчально-наукового інституту лідерства Полтавського університету економіки і торгівлі |
Метою програми є:
- формування потреб професійного розвитку;
- підвищення професійної культури;
- розвиток педагогічної майстерності;
- вдосконалення технологій самоорганізації педагогічної діяльності.
Компетенції:
- Компетентність особистісного самовдосконалення.
- Навчально-пізнавальна компетентність.
- Загальнокультурна компетентність.
- Інформаційна компетентність.
- Комунікативна компетентність.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Розвиток професійних компетентностей сучасного педагогічного працівника.
- Педагогічна майстерність викладача.
- Навчання в епоху змін.
- Розвиток професійних компетентностей.
Модуль 2. Формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь.
- Компетентнісно-орієнтований підхід.
- Класифікація інтерактивних методів навчання.
Модуль 3. Використання інформаційно-комунікативних та цифрових компетентностей.
- Сервіси Google: їх можливості та використання.
- Пакет GOOOLE DOCS та його використання.
Модуль 4. Інноваційні методики навчання.
- Створення презентацій та робота з графічним контентом.
- Ефективні сервіси для дистанційного та онлайн навчання.
Модуль 5. Розвиток управлінської компетентості.
- Лідерство в сучасному управлінні.
- Влада та вплив.
- Адміністрування. Менеджмент. Лідерство.
- Управлінські стилі.
- Харизматичне лідерство
- Ціннісне лідерство
Результатом засвоєння програми є:
знання
- сутності основних понять модулів, взаємозв’язок між ними;
- структура педагогічної майстерності викладача вищої школи;
- структура педагогічної техніки викладача вищої школи;
- вимоги до особистості сучасного викладача вищої школи;
- характеристика, специфіка, функції, стилі та культура педагогічного спілкування;
- структура педагогічної взаємодії;
- основи ефективної комунікації на всіх рівнях педагогічного процесу;
- сутність контексту різноманіття інтерактивних методів навчання.
уміння:
- визначати основні категорії педагогічної майстерності;
- чітко формулювати і диференціювати схожі поняття та терміни, вільно використовуючи їх у професійній мові;
- розрізняти та характеризувати рівні педагогічної майстерності;
- аналізувати та розв’язувати педагогічні задачі та ситуації;
- визначати та надавати характеристику стилям педагогічного спілкування;
- аналізувати наслідки різних стратегій взаємодії викладача із студентом та обрати оптимальну стратегію взаємодії;
- здійснювати самоаналіз професійної компетентності та рівня педагогічної майстерності на основі чого створювати програми власного розвитку;
- використовувати інтерактивні методи навчання для активізації пізнавальної діяльності отримувачів освітньої послуги.

«РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА. КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ XXI СТОЛІТТЯ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня), дистанційна.
Автор програми: |
Нестуля Світлана Іванівна, доктор педагогічних наук, професорка, директорка навчально-наукового інституту лідерства Полтавського університету економіки і торгівлі |
Метою програми є: вдосконалення професійної підготовки особи шляхом поглиблення і розширення її професійних знань, умінь і навичок, набуття особою досвіду виконання додаткових завдань та обов’язків в межах спеціальності.
Компетенції:
- Компетентність особистісного самовдосконалення.
- Навчально-пізнавальна компетентність.
- Загальнокультурна компетентність.
- Мовленнєва компетентність.
- Комунікативна компетентність.
- Управлінська компетентність.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. ПРОФЕСІЙНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ. НАВЧАННЯ В ЕПОХУ ЗМІН.
- Педагогічна майстерність викладача.
- Навчання в епоху змін.
- Розвиток професійних компетентностей.
Модуль 2. ПСИХОЛОГО-ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ. МОТИВАЦІЯ. САМОМОТИВАЦІЯ. ПРАКТИЧНІ СПОСОБИ.
- Мотивація.
- Мотивація до навчання.
- Система мотивації.
- Види мотивації.
Модуль 3. МОВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ. ЕФЕКТИВНА КОМУНІКАЦІЯ.
- Ефективна комунікація.
- Мовна компетентність.
Модуль 4. ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ.
- Емоційна компетентність.
- Емоційний інтелект.
- Шляхи розвитку емоційного інтелекту.
Модуль 5. Розвиток управлінської компетентості.
- Лідерство в сучасному управлінні.
- Влада та вплив.
- Адміністрування. Менеджмент. Лідерство.
- Управлінські стилі.
- Харизматичне лідерство.
- Ціннісне лідерство.

«ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ: НОВІТНЄ В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ТА СВІТОВІЙ ПРАКТИЦІ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня).
Автор програми: |
Нестуля Світлана Іванівна, доктор педагогічних наук, професорка, директорка навчально-наукового інституту лідерства Полтавського університету економіки і торгівлі |
Метою програми є вдосконалення професійної підготовки особи шляхом поглиблення і розширення її професійних знань, умінь і навичок, набуття особою досвіду виконання додаткових завдань та обов’язків в межах спеціальності.
Компетенції:
- Ціннісно-смислова компетентність.
- Загальнокультурна компетентність.
- Навчально-пізнавальна компетентність.
- Інформаційна компетентність.
- Комунікативна компетентність.
- Соціально-трудова компетентність.
- Компетентність особистісного самовдосконалення.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Компетентнісно-орієнтований підхід у підготовці сучасного фахівця.
- Зміст реформи європейської вищої освіти, як результат диверсифікації закладу освіти у світлі масовізації вищої освіти. Удосконалення викладання і навчання: європейські документи.
- Тенденції розвитку викладання і навчання у вищій школі. Європейські принципи.
- Викладання і навчання у вищій освіті в Україні: національні рамки.
- Розвиток лідерства і нова парадигма викладання (інституційний та індивідуальний рівні).
- Діагностика рівня професійних компетенцій.
- Форми роботи з підвищення теоретико-пізнавального компонента професійних компетенцій
- Шляхи реалізації професійної компетенції викладачів.
Модуль 2. Методика викладання у вищій школі.
- Предмет, завдання, основні категорії та актуальні проблеми методики викладання у вищій школі.
- Удосконалення змісту навчальних дисциплін в контексті методики їх викладання.
- Методика підготовки та проведення лекцій та практичних занять у вищій школі.
- Комунікативне забезпечення навчально-виховного процесу у вищій школі.
- Професійна майстерність викладача.
Модуль 3. Тренінгові технології та техніки в роботі викладача.
- Тренінг як форма навчання
- Проведення тренінгу. Методи проведення.
- Оцінка результатів тренінгу
- Інтерактивні ігри як засіб групової психологічної роботи. Визначення інтерактивної гри. Походження та класифікація інтерактивних ігор. Мотивуюча сила інтерактивних ігор. Переваги і обмеження інтерактивних ігор.
- Майстерність публічного мовлення тренера. Майстерність публічних виступів.
Модуль 4. Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів.
- Поняття та зміст активізації навчально-пізнавальної діяльності.
- Прийоми та методи активізації навчально-пізнавальної діяльності.
- Мотивація навчальної діяльності студентів.
- Проблемно-пошукове навчання.
- Активізація пізнавальної діяльності в системі особистісно-орієнтованого навчання.
- Застосування інтерактивних технологій.
Модуль 5. Дистанційні технології у навчальній діяльності
- Особливості технологій дистанційного навчання.
- Використання комп’ютерних телекомунікацій у вищій освіті.
- Проектування і реалізація навчання в мережі Інтернет.
- Принципи дистанційної освіти.
- Напрямки досліджень можливостей дистанційного навчання.

«ПЕДАГОГ-ЛІДЕР: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня).
Автор програми: |
Нестуля Світлана Іванівна, доктор педагогічних наук, професорка, директорка навчально-наукового інституту лідерства Полтавського університету економіки і торгівлі |
Метою програми є формування, розвиток і вдосконалення лідерських якостей педагога.
Компетенції:
- виявляти свій та студентський лідерський потенціал;
- визначати індивідуальні відмінності, що стосуються когнітивного стилю, та вдосконалювати власний стиль мислення, розвиваючи потенціал лідера;
- пояснювати дію «установки особистості» на поведінку студентів;
- позбуватися категоричних форм мислення;
- відкривати свою свідомість новим ідеям і перспективам;
- застосовувати на практиці принципи відповідальності, служіння людям, ініціативності;
- використовувати ефективні методи виходу зі стресових, конфліктних ситуацій;
- вдаватися до тактики розумного переконання;
- підвищувати ефективність команди;
- організовувати навчання / самонавчання всередині групи / колективу;
- управляти власними емоціями й емоціями студентів.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Тема 1. Науково-теоретичні та філософські концепції лідерської педагогічної парадигми.
Аналіз та узагальнення ключових наукових підходів до формування концепції лідерської педагогічної парадигми. Недоліки та переваги, можливості практичного застосування та інтерпретування у сучасному українському освітньому середовищі.
Тема 2. Ключові принципи ефективного функціонування освітньої сфери.
Створення атмосфери довіри, відкритості, невимушеного спілкування та обміну досвідом між суб’єктами освітнього процесу. Аналіз та практична перевірка методик і технік, які сприяють знайомству, створенню доброзичливої взаємодії та налаштуванню на конструктивну співпрацю і творче мислення.
Тема 3. Механізми пошуку і підтримки мотивації учасників освітньої діяльності.
Формування тренерських компетенцій, навичок модератора, медіатора у питаннях освітньої взаємодії, здатності адекватно реагувати на ситуації змін і криз, приймати стратегічні рішення. Інструменти та засоби стимулювання мотиваційної сфери.
Тема 4. Форми подачі навчального матеріалу.
Аналіз сучасних інтерактивних методик і технік, можливості їх фахової та професійної адаптації, комбінування з класичними формами проведення занять. Досвід використання. Приклади зворотного зв’язку студентів, адміністрації.
Тема 5. Командна робота в освітній діяльності.
Розвиток умінь педагога-лідера формувати команду та ефективно управляти нею, а також на досягнення найвищого рівня лідерства – діяльність саморегульованих команд. Практична перевірка ефективності тренінгових вправ для закріплення навичок командної діяльності, визначення командних ролей, згуртування та єдності команди.
Тема 6. Неконструктивні тенденції серед студентів та типові помилки викладачів.
Медіація та третейство. Типові помилки тренера, викладача, модератора. Шляхи попередження, подолання. Причини неконструктиву серед студентів.

«ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна, дистанційна.
Автор програми: |
Юрко Ігор Вікторович, керівник молодіжного бізнес-центру, доцент кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», к.е.н, |
Метою програми є розвиток у слухачів професійної компетентності щодо фахових методик та інноваційних технологій використання, моделювання і конструювання інтерактивних методів навчання.
У результаті навчання за програмами тренінгів викладачі навчальних закладів повинні:
знати: сутність поняття «інтерактивне навчання»; класифікацію та види інтерактивних методів, етапи організації і проведення ділової гри; сутність, види, принципи організації і проведення ділової гри; роль викладача при проведенні ділових ігор та кейсів;
вміти: розробляти та впроваджувати в навчальний процес один з методів інтерактивного навчання; на основі запропонованих моделей розробляти власну ділову гру та кейс; сформувати відповідний методичний інструментарій та інші види забезпечення ділових ігор;
використовувати: запропоновані технології ділових ігор та кейсів в навчальний процес зі свого курсу.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Тренінг 1. Використання ділових ігор в навчальному процесі
- Введення в тренінг
- Ділові ігри
- Перспективи розвитку інтерактивних методів навчання в українській вищій школі
Тренінг 2. Метод навчання - case-study
- Актуалізація впровадження case-study в сучасній освіті
- Кейси
- Перспективи розвитку case-study в українських навчальних закладах
Тренінг 3. Розвиток викладацької майстерності при застосуванні інтерактивних методів навчання
- Впровадження інтерактивних методів навчання
- Розвиток викладацької майстерності при застосуванні інтерактивних методів навчання
- Перспективи розвитку інтерактивних методів навчання в українській вищій школі
Тренінг 4. Тренінгові технології в навчальному процесі та поза аудиторній роботі
- Актуальність використання тренінгових технологій для активізації навчання студентів
- Використання тренінгових технологій в навчальному процесі
- Тренінгові технології в позаадидорній роботі
- Особлива роль тренера в тренінгових технологіях навчання
Тренінг 5. Використання тренінгових технологій в профорієнтаційній роботі
- Актуальність використання тренінгових технологій в профорієнтаційній роботі
- Вдосконалення профорієнтаційної роботи серед старшокласників
- Особливості проведення тренінгів в контексті української ментальності

«ІННОВАЦІЇ В ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОЇ ШКОЛИ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня).
Автор програми: |
Шара Світлана Олексіївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та суспільних наук Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» |
Мета програми: удосконалення раніше набутих та набуття нових компетентностей у межах професійної діяльності, впровадження інноваційних технологій.
Компетенції:
- Навчально-пізнавальна компетентність.
- Інформаційна компетентність.
- Комунікативна компетентність.
- Мовленнєва компетентність.
- Компетентність особистісного самовдосконалення.
Зміст програми підвищення кваліфікації
- Інновація як суттєвий діяльний елемент розвитку освіти. Методи, підходи, технології.
- Інноваційні інформативні технології та інтерактивні комунікації в освітньому процесі.
- Дистанційна освіта як актуальна педагогічна технологія.
- Нові ролі викладача у виконанні сучасних завдань в освіті.
- Інноваційний потенціал викладача вищої школи.
- Розвиток інноваційного мислення та креативних здібностей викладача.
- Сучасна освітня ситуація і ефективне навчання лідерству в сучасній школі.
- Позитивна взаємозалежність.
- Особиста відповідальність та взаємодія.
- Лекції, семінари, тренінги: структура та зміст (на прикладі викладання конкретних дисциплін).

«ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна.
Автори програми: |
Вергал Ксенія Юріївна, директор навчально-наукового центру забезпечення якості вищої освіти, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної кібернетики, бізнес-економіки та інформаційних систем Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»;
Басова Юлія Олександрівна, провідний науковий співробітник, кандидат технічних наук, доцент кафедри товарознавства, біотехнології, експертизи та митної справи Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» |
Метою програми є формування, відпрацювання, розвиток і вдосконалення особистісних і професійних компетенцій сучасного педагога.
Компетенції:
- виявляти лідерський потенціал;
- відкривати свою свідомість новим ідеям і перспективам;
- підвищувати ефективність команди;
- організовувати навчання всередині колективу;
- управляти власними емоціями й емоціями учасників освітнього процесу,
- підвищення рівня педагогічної майстерності науково-педагогічних працівників;
- підвищення методичної майстерності викладачів,
- підвищення відповідальності викладачів за якість проведення занять.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Планування, організація та контроль навчального процесу.
- Нормативно-правова база органiзацiї навчального процесу.
- Науково-методичне забезпечення навчального процесу.
Модуль 2. Система управління якістю закладу освіти.
- Організація процесу формування системи управління якістю в закладах освіти.
- Нормативна та науково-методична основа системи управління якістю діяльності.
- Актуальність впровадження систем менеджменту якості.
Модуль 3. Сучасні технології навчання.
- Диференційоване навчання у вищій школі.
- Проблемне навчання.
- Ігрові технології навчання.
Модуль 4. Інформаційні технології у педагогічній діяльності.
- Інформаційні технології в управлінні навчальним процесом.
- Інформаційні технології в організації навчальних занять.
- Інформаційні технології для фахових задач.
Модуль 5. Майстерність педагогічного спілкування.
- Педагогічна майстерність викладача.
- Комунікативна компетентність.
- Поведінка педагога у конфлікті.

«ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНОГО ВИКЛАДАЧА»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня).
Автор програми: |
Шара Світлана Олексіївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та суспільних наук Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Метою програми є формування знань, умінь та навичок педагогічної майстерності, комунікативної компетенції, уміння викладання в сучасних умовах, підготовки конкурентоспроможних фахівців.
Компетенції:
- Навчально-пізнавальна компетентність.
- Інформаційна компетентність.
- Комунікативна компетентність.
- Мовленнєва компетентність.
- Компетентність особистісного самовдосконалення.
Зміст програми підвищення кваліфікації
МОДУЛЬ 1. Використання педагогічних технологій – шлях до розвитку фахової компетентності.
Тема 1. Актуальні тенденції розвитку сучасної вищої школи.
Тенденції розвитку системи вищої освіти в Україні та за кордоном: основні напрями. Особливості розвитку сучасної системи вищої освіти. Фактори розвитку сучасної системи вищої освіти в Україні.
Тема 2. Професійна майстерність сучасного викладача, її складники.
Сутність педагогічної майстерності. Професійна компетентність. Імідж викладача.
Тема 3. Наукові підходи до організації вищої освіти.
Визначення категорії компетенції та етапи становлення компетентнісного підходу у вищій освіті. Реалізація компетентнісного підходу в рамках Болонського процесу.
Акмеологія у педагогічній діяльності.
Тема 4. Традиційні та інноваційні технології у вищій освіті.
Інтеграція науки та практики. Підготовка фахівців, здатних самостійно формулювати та вирішувати складні професійні задачі. Інноваційні інформаційні технології та інтерактивні комунікації в освітньому процесі.
МОДУЛЬ 2. Професійні здібності викладача та їх розвиток.
Тема 5. Професійні здібності викладача та їх професійний розвиток.
Розвиток інноваційного мислення та креативних здібностей як основа підготовки сучасного професіонала.
Тема 6. Педагогічна техніка викладача вищої школи.
Техніка і культура мовлення.
Психотехніка. Педагогічні здібності.
Тема 7. Культура спілкування сучасного викладача.
Педагогічна культура. Педагогічний такт.
Культура і техніка рухів педагога.
Тема 8. Дидактичний діалог в роботі викладача.
Стилі педагогічного спілкування. Спілкування у ході проведення занять. Моделі спілкування та установка викладача.
Тема 9. Інтерактивні комунікації в освітньому процесі.
Семінари, майстер-класи, тренінги на прикладі викладання конкретних дисциплін.

«СУЧАСНІ ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня).
Автор програми: |
Юрко Ігор Вікторович, керівник молодіжного бізнес-центру, доцент кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», кандидат економічних наук. |
Мета програми: формування у слухачів навичок використання, моделювання і конструювання активних методів навчання.
У результаті навчання за програмою викладачі вищих навчальних закладів повинні:
знати: сутність поняття «інтерактивне навчання»; класифікацію та види інтерактивних методів, етапи організації і проведення ділової гри; сутність, види, принципи організації і проведення ділової гри; роль викладача при проведенні ділових ігор та кейсів;
вміти: розробляти та впроваджувати в навчальний процес один з методів інтерактивного навчання; на основі запропонованих моделей розробляти власну ділову гру та кейс; сформувати відповідний методичний інструментарій та інші види забезпечення ділових ігор;
використовувати: запропоновані технології ділових ігор та кейсів в навчальний процес зі свого курсу.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Тема 1.Введення в тренінг.
Презентація як форма вхідного тестування.
Актуалізація впровадження інтерактивних методів навчання.
Тема 2. Ділові ігри.
Значення, роль, види і класифікація ділових ігор.
Міні-тренінги – найпростіший інтерактивний метод активізації навчального процесу.
Міні-тренінги «Арифметичний тест», «Мозковий штурм».
Ситуаційні ділові ігри «Конвертор», «Аналіз наслідків управлінських рішень», «Стратегія Несс».
Використання ігрових технологій в діалогових ділових іграх «Вибір напрямів діяльності ВР.”
Діалогова ділова гра «Зіпсований телефон».
Інноваційні ділові ігри «Міст», «Мозаїка».
Використання функціонально-вартісного аналізу у викладанні інноваційних тем навчального процесу.
Стратегічні ділові ігри. Ділова гра «Угода”.
Із досвіду застосування в навчальному процесі бізнес-симуляцій.
Рольові ділові ігри. Ділові ігри «Щаблі управління», «Мафія».
Паратеатр «Кон’юнктурна нарада».
Тема 3. Кейси.
Метод навчання - case-study: цілі, задачі та технологія проведення.
Види та класифікація кейсів.
Процес створення кейсу.
Технологія складання методичних рекомендацій до конкретної ситуації.
Тема 4. Розвиток викладацької майстерності при застосуванні інтерактивних методів навчання.
Психолого-педагогічні основи впровадження інноваційних методик навчання.
Застосування навичок актора, ведучого ток-шоу, тренера у викладанні навчальних дисциплін.
Активні методи навчання в контексті української ментальності.
Використання художніх творів в інтерактивних методах навчання.
Заключна частина.
Круглий стіл з учасниками тренінгу «Перспективи розвитку інтерактивних методів навчання в українській вищій школі».

«ТРЕНІНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В НАВЧАННІ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня).
Автор програми: |
Юрко Ігор Вікторович, керівник молодіжного бізнес-центру, доцент кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», кандидат економічних наук. |
Мета програми: формування у слухачів навичок використання, моделювання і конструювання тренінгових технологій навчання.
У результаті навчання за програмою викладачі вищих навчальних закладів повинні:
знати: сутність поняття «тренінг», «тренінгові технології»; класифікація тренінгів, їх мета та завдання; принципи та методи тренінгової діяльності; роль тренінгових технологій в концепції практико-орієнтованого навчання;
вміти: впроваджувати в навчальний процес тренінгові технології навчання; на основі запропонованих моделей розробляти заняття із застосуванням тренінгових технологій;
використовувати: програму Project Expert для розробки моделей майбутнього бізнесу, технологію Work Shop для складання плану заходів для збільшення набору до вишу.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Тема 1. Введення в тренінг
Актуальність використання тренінгових технологій для активізації навчання студентів.
Сутність поняття «тренінг».
Класифікація тренінгів, їх мета та завдання.
Принципи та методи тренінгової діяльності.
Тема 2. Використання тренінгових технологій в навчальному процесі Значення ігрових технологій для підвищення зацікавленості студентів у вивченні дисциплін.
Проблеми впровадження тренінгових технологій в українській вищій школі.
Кейс «Труднощі кейс-стаді в українській освіті».
Із досвіду використання різних типів кейсів в дистанційній освіті для розвитку навичок майбутнього спеціаліста.
Роль тренінгових технологій в концепції.
практико-орієнтованого навчання.
Тема 3. Тренінгові технології в позаадидорній роботі
Використання стратегічної ділової гри “Тендер-біржа-тендер” для проведення конкурсів в позаадиторній роботі.
Розвиток креативного мислення студентів при моделюванні проектів за допомогою програми Project Expert в роботі молодіжного бізнес-центру.
Використання відео-кейсів для проведення професійних конкурсів.
Тема 4. Вдосконалення профорієнтаційної роботи.
Із досвіду використання технології Work Shop для складання плану заходів для збільшення набору до вишу.
Використання бізнес-симуляції “Супермаркет міні-4” для проведення профорієнтаційної роботи.
Із досвіду проведення Чемпіонату області серед старшокласників.
Заключна частина.
Особлива роль тренера в тренінгових технологіях навчання. Особливості проведення тренінгів в контексті української ментальності.

«ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА MOODLE У СУЧАСНІЙ ДИСТАНЦІЙНІЙ ОСВІТІ»
Детальніше...
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня), дистанційна.
Автор програми: |
Іванов Юрій Васильович, доцент кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», кандидат економічних наук;
Глушко Вікторія Миколаївна, інженер-програміст Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Метою програми є допомога у створенні і розширенні знань про дистанційне навчання в Україні, що є невід'ємним фактором розвитку кваліфікованого, інтелектуального, високопрофесійного і просто здорового суспільства. Зокрема розглядається дистанційна освіта з педагогічної і технічної точок зору і переконання у важливості вирішення даної проблеми.
Компетенції:
- Компетентність особистісного самовдосконалення.
- Навчально-пізнавальна компетентність.
- Загальнокультурна компетентність.
- Інформаційна компетентність.
- Комунікативна компетентність.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Дистанційна освіта у ХХІ столітті: стан та перспективи у майбутньому.
Освіта ХХІ століття – освіта з новими можливостями та вимогами. Проблеми і потенціал освітніх змін: освіта у світі. Модель відкритої освіти. Сучасні технології в освіті. Переваги та недоліки використання відкритих та закритих дистанційних курсів. Особливості роботи з дистанційними курсами в режимах он-лайн та оф-лайн. Використання тренажерів та віртуальних пристроїв доповненої реальності..
Модуль 2. Організаційне та технічне забезпечення дистанційної освіти у навчальному закладі.
Побудова організаційної структури підрозділу для забезпечення дистанційної освіти у навчальному закладі. Організаційні питання щодо впровадження дистанційних технологій навчання у закладах освіти. Особливості побудови технічної підтримки та забезпечення технічними засобами всіх учасників дистанційного навчання (адміністрація, викладацький склад, студенти тощо).
Модуль 3. Взаємодія студент – викладач у процесі дистанційного навчання.
Студент і викладач як суб’єкт та об’єкт у процесі дистанційного навчання. Особливості організації роботи студента в он-лайн та оф-лайн режимах. Організація спілкування студента та викладача у процесі надання освітньої послуги.
Модуль 4. Організація роботи та можливості викладача в СДН Moodle.
Основні інструменти викладача с СДН Moodle. Дистанційний курс та його обов’язкові і додаткові елементи. Орієнтована структура дистанційного курсу та особливості її формування для закладів освіти. Особливості використання основних елементів дистанційного курсу.
Модуль 5. Особливості створення дистанційних курсів в СДН Moodle.
Формування блоку загальних відомостей про автора та курс в цілому. Теоретичний блок: складові та особливості створення в СДН Moodle. Практичний блок та види практичних завдань, їх розробка та введення в систему дистанційного навчання. Контроль знань студентів та формування його в дистанційному курсі СДН Moodle. Використання додаткових елементів в СДН Moodle.
Модуль 6. Організація роботи користувачів у СДН Moodle.
Основні підготовчі етапи для роботи адміністраторів, викладачів та студентів у СДН Moodle. Контроль за активністю учасників протягом навчального року. Контроль виконання тестових, практичних, лабораторних та ін. видів робіт. Адміністрування доступу студентів до дистанційних курсів та блоку підсумкового контролю, формування заліково-екзаменаційних відомостей та завершення навчання в СДН Moodle.
Основними напрямами використання системи MOODLE в навчальному процесі є такі: вивчення теоретичного навчального матеріалу; представлення в електронному вигляді; формування практичних умінь і навичок; структурування результатів навчальної діяльності; автоматизація роботи з навчальною інформацією; забезпечення мережевої комунікації; організація та проведення мережевих інтерактивних групових та індивідуальних занять у режимі on-line та off-line; контроль та моніторинг навчальної діяльності слухачів дистанційного курсу.

| |