|
ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ КЕРІВНИХ КАДРІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
Програми довгострокового підвищення кваліфікації
ОСВІТНІЙ МЕНЕДЖМЕНТ У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ ХХІ СТ.
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна, дистанційна.
Детальніше...
Автори програми: |
Шимановська-Діанич Людмила Михайлівна, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»;
Остряніна Світлана Василівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»;
Гусаковська Тетяна Олексанрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»;
Рибалко-Рак Леся Андріівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»;
Гурєєва Майя Юріівна, асистент кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Метою програми: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності керівних кадрів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та вищої освіти, відповідно до вимог професійного та освітнього стандартів, навчальної програми, основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів освітніх потреб споживачів освітніх послуг.
Компетенції:
- управлінська;
- мовленнєва;
- цифрова:
- комунікаційна;
- емоційно-етична.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1.
Освіта ХХІ ст.: стан на сьогодні та що нас чекає у майбутньому.
- Нова парадигма освіти у глобальному світі
- Заклад освіти як відкрита соціальна система
- Сучасний освітній менеджмент: стратегія і тактика
- Процес реалізації стратегії та функції керівництва закладу освіти при його здійсненні
Модуль 2.
Глобальні виклики і пріоритети освіти ХХІ ст.: стратегічний вимір та сучасний освітній менеджмент.
- Глобальні виклики сучасності, пріоритети та цілі освіти у ХХІ столітті. Чотиривимірна модель освіти.
- Заклад освіти як відкрита соціальна система.
- Сучасний освітній менеджмент: стратегія і тактика.
- Процес реалізації стратегії та функції керівництва закладу освіти при його здійсненні.
Модуль 3.
Студент та викладач ХХІ ст. на фоні суспільних трансформацій та модернізації вищої освіти.
- Модернізація вищої освіти України у контексті національних пріоритетів XXI століття.
- Студент та викладач як об'єкт і суб'єкт модернізації вищої освіти ХХІ сторіччя
- Система сучасних цінностей у студентів вищої школи.
Модуль 4.
Інноваційний менеджмент в освіті.
4.1. Інноваційний менеджмент в освіті.
- Інноваційний менеджмент в освіті: сутність, функції, засоби.
- Теоретичне обґрунтування педагогічних засад інноваційної управлінської діяльності.
- Методичне забезпечення використання в закладі освіти інноваційних управлінських технологій.
4.2.Проектно-орієнтоване навчання та проектний менеджмент закладів освіти.
- Проектно-орієнтоване навчання та проектний менеджмент в освітній практиці
- Зміст проекту та його роль в освітній діяльності
- Моделювання проектної діяльності
- Планування освітнього проекту: планування діяльності та ресурсів, залучення грошових коштів
- Реалізація освітніх проектів
- Завершення проекту та оцінка його ефективності
- Проектний офіс: поняття та принципи роботи
- Команда проекту: створення та розвиток ефективної команди
- 5 шляхів реалізації методів проектного менеджменту для освітніх закладів
- Інструменти проектного менеджменту для освітніх закладів
Тема 5.
Якісна освіта: вимоги ХХІ ст.
- Еволюція наукової думки щодо розвитку систем управління якістю та генезис проблеми управління якістю освіти
- Організація процесу формування системи управління якістю в закладах освіти
- Формуванняі процесної моделі закладу освіти та методика її оцінки
СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ.
Загальний обсяг: 120, 150, 180 годин (за потребою); 4, 5, 6 кредитів ЄКТС
Форма підвищення кваліфікації – очна.
Детальніше...
Автор програми: |
Вергал Ксенія Юріївна, директор навчально-наукового центру забезпечення якості вищої освіти, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної кібернетики, бізнес-економіки та інформаційних систем Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
|
Метою програми: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності керівних кадрів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та вищої освіти, відповідно до вимог професійного та освітнього стандартів, навчальної програми, основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів освітніх потреб споживачів освітніх послуг.
Основна ідея системи управління якістю вищої освіти полягає в постійному покращенні, яке можна розглядати як дію спрямовану на підвищення якісних показників використання персоналу, якості підготовки (студентів, слухачів), якості інфраструктури навчально-виховних закладів та посиленні результативності і ефективності використаних для цього форм, методів і засобів.
Компетенції:
- управлінська;
- мовленнєва;
- цифрова:
- комунікаційна;
- емоційно-етична.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Загальні підходи до управління якістю.
Поняття якості та системи менеджменту якості. Принципи управління якістю відповідно міжнародних стандартів ISO серії 9000 і загального управління якістю TQM. Концепція, структурні елементи загального управління якістю (TQM). Основні стратегії, методи і засоби TQM.
Модуль 2. Система управління якістю відповідно до міжнародних стандартів ISO серії 9000.
Загальна характеристика міжнародних стандартів ISO серії 9000. Модель та елементи системи управління якістю до міжнародних стандартів ISO серії 9000. Особливості системи управління якістю за чинною версією міжнародного стандарту ISO 9001:2015.
Модуль 3. Застосування міжнародного стандарту ISO 9001: 2015 в управлінні закладами вищої освіти.
Сутність системного підходу щодо управління якістю діяльності вищого навчального закладу (ЗВО). Функції системи управління якістю діяльності. Місія, політика та завдання ЗВО у сфері якості. Нормативна та науково-методична основа системи управління якістю діяльності ЗВО. Системи менеджменту якості, орієнтовані на процес. Визначення процесів діяльності ЗВО. Ризик-орієнтовне мислення. Лідерство. Орієнтація на замовника. Відповідальність та повноваження персоналу. Функціонування та підтримання системи управління.
Модуль 4. Механізм розроблення та впровадження системи управління якістю діяльності у ЗВО.
Визначення місії, візії, політики у сфері якості. Застосування процесного підходу: визначення процесів діяльності, показників їх результативності. Визначення ризиків впливу на результативність діяльності та КПІ. Документальне забезпечення. Навчання персоналу. Управління протоколами якості. Моніторинг рівня задоволеності стейкголдерів.
Модуль 5. Внутрішня система забезпечення якості вищої освіти та освітньої діяльності (ВСЗЯВО).
Загальні положення. Принципи. Механізм інституціального забезпечення. Процедури. Нормативне документальне забезпечення. Критерії оцінювання якості освітніх програм.
Модуль 6. Моніторинг, вимірювання, аналізування та оцінювання.
Оцінювання дієвості процесів. Внутрішній аудит якості управління процесами та їх результативності. Організація проведення моніторингу якості управління процесами. Аналізування системи управління.
Модуль 7. Удосконалення ВСЗЯВО та системи управління якістю діяльності загалом.
Визначення можливостей для поліпшення. Ризик-орієнований аналіз. Управління невідповідностями процесів і результатів. Коригувальні дії щодо усунення невідповідностей. Постійне поліпшення.
Програми короткострокового підвищення кваліфікації
ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ СУЧАСНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Тривалість підвищення кваліфікації – 30 годин, 1 кредит Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 1 тиждень.
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня), дистанційна.
Детальніше...
Автори програми: |
Матвієнко Юрій Сергійович, кандидат педагогічних наук, проректор з науково-педагогічної роботи Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
Зайцев Сергій Володимирович, директор Комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр Полтавської міської ради», учитель української мови та літератури КЗ «Полтавська спеціальна загальноосвітня школа №39», вчитель вищої категорії, звання «вчитель-методист». |
Метою програми: удосконалення управлінської майстерності та опанування новими методами та формами менеджменту закладу освіти з метою діджиталізації, технологізації, економізації, психологізації та модернізації процесу управління задля розбудови сучасного, успішного, комфортного та безпечного освітнього середовища.
Компетенції:
- інноваційність;
- інформаційно-цифрова компетентність;
- інклюзивна;
- соціально-громадянська;
- мовно-комунікативна;
- підприємницька;
- предметна компетентність;
- психолого-фасилитативна.
Зміст програми підвищення кваліфікації
- Тенденції і проблеми розвитку та впровадження сучасних освітніх систем. Методологія менеджмента в освіті. Цілі, завдання та функції освітнього менеджменту. Заклад освіти як об’єкт менеджменту. Нормативно-правові основи управління закладом освіти.
- Основи побудови кейсу стратегії розвитку методом Future Search. Методика застосування технології Future Search для побудови стратегії розвитку закладу освіти. Утілення стратегії блакитного океану в закладі освіти. Проєктна діяльність та її реалізації в закладі освіти. Участь закладу освіти в конкурсах та проєктах ЄС.
- Аспекти управлінської діяльності та стилі керівництва. Типи і причини конфліктів в управлінській діяльності. Шляхи подолання стресів. Методи подолання професійного вигорання освітніх менеджерів. Запобігання мобінгу в колективі. Практичні поради для тімбілдінга.
- Прийоми підвищення ефективності роботи. Застосування Kanban-технології. Сучасні засоби діджиталізації в управлінській діяльності.
Результатом засвоєння програми є:
знання
- тенденцій і проблем розвитку та впровадження сучасних освітніх систем;
- методологія менеджмента в освіті;
- нормативно-правові основи управління закладом освіти;
- основи побудови кейсу стратегії розвитку закладу;
- аспекти управлінської діяльності та стилі керівництва;
- типи і причини конфліктів в управлінській діяльності;
- прийоми підвищення ефективності роботи.
уміння:
- застосовування технології Future Search для побудови стратегії розвитку закладу освіти;
- застосування стратегії блакитного океану в закладі освіти;
- організація проєктної діяльністі та її реалізації в закладі освіти;
- застосовувати на практиці методи подолання професійного вигорання;
- запобігання мобінгу в колективі;
- застосування методів тімбілдінга;
- підвищення ефективності роботи;
- застосування Kanban-технології та сучасних засобів діджиталізації в управлінській діяльності.
ОСВІТА ХХІ СТ.: СТАН НА СЬОГОДНІ ТА ЩО НАС ЧЕКАЄ У МАЙБУТНЬОМУ.
Тривалість підвищення кваліфікації – 30 годин, 1 кредит Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 1 тиждень.
Форма підвищення кваліфікації – заочна.
Детальніше...
Автор програми: |
Шимановська-Діанич Людмила Михайлівна, д. е. н., професор, завідувач кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» |
Метою програми: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності керівних кадрів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та вищої освіти, відповідно до вимог професійного та освітнього стандартів, навчальної програми, основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів освітніх потреб споживачів освітніх послуг.
Компетенції:
- управлінська;
- мовленнєва;
- цифрова:
- комунікаційна;
- емоційно-етична.
Зміст програми підвищення кваліфікації
- Освіта ХХІ століття – освіта для людини, як чинник удосконалення людини і формування нації.
- Проблеми і потенціал освітніх змін: освіта у світі. Європейський контекст; порівняльний аналіз системи освіти у різних країнах світу.
- Вища освіта України ХХІ століття: пріоритетні сфери розвитку.
- Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти.
- Нова освітня політика: проблеми розвитку та напрями їх подолання. Університет/Школа майбутнього: лідерство в освіті як світовий тренд.
ГЛОБАЛЬНІ ВИКЛИКИ І ПРІОРИТЕТИ ОСВІТИ ХХІ СТ.: СТРАТЕГІЧНИЙ ВИМІР ТА СУЧАСНИЙ ОСВІТНІЙ МЕНЕДЖМЕНТ.
Тривалість підвищення кваліфікації – 30 годин, 1 кредит Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 1 тиждень.
Форма підвищення кваліфікації – заочна.
Детальніше...
Автор програми: |
Гусаковська Тетяна Олексанрівна, кандидат економічних наук., доцент кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» |
Метою програми: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності керівних кадрів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та вищої освіти, відповідно до вимог професійного та освітнього стандартів, навчальної програми, основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів освітніх потреб споживачів освітніх послуг.
Компетенції:
- управлінська;
- мовленнєва;
- цифрова:
- комунікаційна;
- емоційно-етична.
Зміст програми підвищення кваліфікації
- Виклики сучасності і напрями, що формують майбутнє.
- Глобальні цілі для освіти і чотиривимірна модель освіти.
- Стратегічні пріоритети і цінності сучасної освіти у практиці освітнього менеджменту
- Заклад освіти як відкрита соціальна система.
- Сучасний освітній менеджмент: стратегія і тактика.
- Стратегічне планування як основа стратегічного управління.
- Сучасні інструменти стратегічного планування.
- Функції керівництва закладу освіти при реалізації стратегії, реорганізація структури управління.
- Комплексне забезпечення реалізації стратегії: методичне, ресурсне, інформаційне.
- Тактика освітнього менеджменту.
СТУДЕНТ ТА ВИКЛАДАЧ ХХІ СТ. НА ФОНІ СУСПІЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ ТА МОДЕРНІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ.
Тривалість підвищення кваліфікації – 30 годин, 1 кредит Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 1 тиждень.
Форма підвищення кваліфікації – заочна.
Детальніше...
Автор програми: |
Остряніна Світлана Василівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» |
Метою програми: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності керівних кадрів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та вищої освіти, відповідно до вимог професійного та освітнього стандартів, навчальної програми, основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів освітніх потреб споживачів освітніх послуг.
Компетенції:
- управлінська;
- мовленнєва;
- цифрова:
- комунікаційна;
- емоційно-етична.
Зміст програми підвищення кваліфікації
- Студент та викладач як суб’єкт та об’єкт модернізації вищої освіти ХХІ сторіччя. Ключові психосоціальні навички для освіти ХХІ сторіччя.
- Соціально-психологічний та професійний портрет сучасного викладача вищої школи.
- Cистема сучасних цінностей у студентів вищої школи.
- Потреби сучасних студентів.
- Зміна цінностей, мислення і підходів до життя.
ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ В ОСВІТІ.
Тривалість підвищення кваліфікації – 30 годин, 1 кредит Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 1 тиждень.
Форма підвищення кваліфікації – заочна.
Детальніше...
Автор програми: |
Шимановська-Діанич Людмила Михайлівна, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»;
Гурєєва Майя Юріівна, асистент кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Метою програми: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності керівних кадрів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та вищої освіти, відповідно до вимог професійного та освітнього стандартів, навчальної програми, основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів освітніх потреб споживачів освітніх послуг.
Компетенції:
- управлінська;
- мовленнєва;
- цифрова:
- комунікаційна;
- емоційно-етична.
Зміст програми підвищення кваліфікації
- Інноваційний менеджмент закладу освіти: сутність, функції, засоби.
- Теоретичне обґрунтування педагогічних засад інноваційної управлінської діяльності.
- Методичне забезпечення використання в закладі освіти інноваційних управлінських технологій.
- Проектно-орієнтоване навчання та проектний менеджмент в освітній практиці
- Зміст проекту та його роль в освітній діяльності.
- Моделювання проектної діяльності.
- Планування освітнього проекту: планування діяльності та ресурсів, залучення грошових коштів.
- Реалізація освітніх проектів.
- Проектний офіс: поняття та принципи роботи. Команда проекту: створення та розвиток ефективної команди.
- 5 шляхів реалізації методів проектного менеджменту в освітніх закладах.
- Інструменти проектного менеджменту для освітніх закладів.
- Проектне навчання на прикладі комп’ютерної гри Майнкрафт.
- Завершення проекту та оцінка його ефективності.
- Академічна мобільність: ефективні засоби і техніки.
ЯКІСНА ОСВІТА: ВИМОГИ ХХІ СТ.
Тривалість підвищення кваліфікації – 30 годин, 1 кредит Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 1 тиждень.
Форма підвищення кваліфікації – заочна.
Детальніше...
Автор програми: |
Рибалко-Рак Леся Андріівна, кандидат економічних наук., доцент кафедри менеджменту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Метою програми: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності керівних кадрів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та вищої освіти, відповідно до вимог професійного та освітнього стандартів, навчальної програми, основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів освітніх потреб споживачів освітніх послуг.
Компетенції:
- управлінська;
- мовленнєва;
- цифрова:
- комунікаційна;
- емоційно-етична.
Зміст програми підвищення кваліфікації
- Еволюція наукової думки щодо розвитку систем управління якістю, організація процесу формування системи управління якістю в закладах освіти, генезис проблеми управління якістю освіти.
- Процедура формування системи управління якістю в закладах освіти, напрями визначення процесів при формуванні процесної моделі закладу освіти та методика її оцінки.
- Моніторинг якості освіти.
- Система управління якістю в Полтавському університеті економіки і торгівлі: досвід впровадження, особливості функціонування та перспективи розвитку.
| |