|
КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
БІБЛІОТЕКАРІВ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
ІННОВАЦІЇ В БІБЛІОТЕЧНІЙ СПРАВІ: МЕТОДИ, ПІДХОДИ, ТЕХНОЛОГІЇ
Тривалість підвищення кваліфікації – 120 годин.
Курс триває 4 тижні.
Форма підвищення кваліфікації – очна (вечірня).
Початок занять після укомплектування групи.
Детальніше...
Автор програми: |
Діденко Лариса Миколаївна, директор центру інформаційного забезпечення освітньої діяльності Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Метою курсів є ознайомлення слухачів з автоматизованою бібліотечно-інформаційною системою Absotheque UNICODE, технологією основних бібліотечних процесів, інноваційними послугами довідково-бібліографічного обслуговування; набуття знань, умінь та навичок використання можливостей інформаційно-комунікативних технологій у сфері інноваційної діяльності бібліотек в електронному інформаційному середовищі.
Компетентності:
- здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, поширення й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах;
- використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв;
- використовувати сучасні прикладні комп'ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології
- впроваджувати інноваційні технології, підвищення якості обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ;
- застосовувати принципи проектування інформаційних систем, соціальних та інших комп'ютерних мереж, електронних бібліотек та архівів;
Зміст програми підвищення кваліфікації
Модуль 1. Створення та функціонування автоматизованої бібліотечної інформаційної системи. Досвід бібліотеки ПУЕТ
- Створення автоматизованої бібліотечної інформаційної системи (АБІС) – вимога часу
- Електронна бібліотека: організація формування фонду. Технологія обробки документів для введення до електронного каталогу
- Технологія списання документів та видалення з електронного каталогу
- Технологія обробки періодичних видань для введення до електронного каталогу
- Методика обслуговування читачів за допомогою АБІС абонемент, читальний зал, електронний читальний зал, медіатека
Модуль 2. Інноваційні інформаційні ресурси і технології обслуговування читачів
- Сайт бібліотеки: призначення, переваги та недоліки в роботі.
- Вимоги до змісту та дизайну веб-сайту бібліотеки. Переваги та недоліки у роботі. Організація зворотнього зв’язку з читачами Обслуговування сайту
- Інноваційні підходи до довідково-бібліографічного обслуговування віддалених користувачів.
- Організація довідково-бібліографічного обслуговування віддалених користувачів. «Віртуально-довідкова служба бібліотеки ПУЕТ», «Бібліотечний консультант on-line». Обслуговування віддалених користувачів за системою ВРІ (вибіркове розповсюдження інформації) та ДЗК (диференційне забезпечення керівників)
- Бібліотека у соціальних мережах і блогосфері.
- Різновиди соціальних мереж. Переваги представлення бібліотеки у соціальних мережах. Форми представлення. Сутність та структура інформаційного наповнення.
ІННОВАЦІЇ У БІБЛІОТЕЧНІЙ СПРАВІ (короткострокові)
Тривалість підвищення кваліфікації - 30 годин, 1 кредит Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
Курс триває 5 днів.
Форма підвищення кваліфікації – дистанційна.
Детальніше...
Автор програми: |
Діденко Лариса Миколаївна, директор бібліотеки, в. о. директора центру інформаційного забезпечення освітнього процесу Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». |
Мета курсу: ознайомлення слухачів з основними модулями автоматизованої бібліотечно-інформаційної системи «Liber Media», інноваційними інформаційними ресурсами, інноваційними послугами довідково-бібліографічного обслуговування, сучасними засобами комунікації та реклами бібліотечної установи в інформаційному середовищі, інноваційними формами популяризації книг.
Компетентності:
- здатність використовувати сучасні інформаційні технології із метою відбору, аналізування, оцінювання, систематизації, моніторингу, зберігання, поширення й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах;
- використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв;
- використовувати сучасні прикладні комп'ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві технології;
- упроваджувати інноваційні форми підвищення якості обслуговування користувачів бібліотек та популяризації книг.
Зміст програми підвищення кваліфікації
Тема 1. Створення автоматизованої бібліотечної інформаційної системи (АБІС) – вимога часу.
Тема 2. Сайт бібліотеки: призначення, переваги та недоліки в роботі.
Тема 3. Бібліотека у соціальних мережах і блогосфері. Інноваційні форми популяризації книг.
| |